Thursday, December 29, 2011

Singapore Press Holdings website steals from Red Sports

Yes, this is from Redsports.sg and I want to highlight to you.

SPH is the company that publishes most of Singapore’s newspapers, like The Straits Times, The New Paper and Lianhe Zaobao. It reported $1.3 billion in topline revenue for the financial year 2008.

From Redsport.sg

"(UPDATE ON 11 AUGUST 2009 10.56AM – We noticed that the picture has just been removed from the www.news.omy.sg website. But you can see the evidence in the screen shot below.)"






As if taking the picture isn’t bad enough, they covered their tracks by cropping off the copyright watermark – “© REDSPORTS.SG” – from the bottom right of the picture. They gave information about the date of the picture, the context of the picture but – oh, my! – failed to mention where the picture came from.

What part of “© REDSPORTS.SG” did they not understand? (© is the universally accepted symbol that stands for copyright)

The photo was taken by Marvin Lowe, a Red Sports volunteer, who confirmed that Omy did not at any time seek his permission to use the photo. Neither did they ask us. We would have rejected them outright because of the intended use of the photo.


This is a major embarrassment when SPH and Yahoo is in the midst of a lawsuit on copyright infringement.


And not surprisingly, Google, Yahoo and many other search engines will show the countersue from Yahoo if you actually bother to search it online.

I feel that what is more embarrassing is the fact that they try to cover up and pretend nothing has happened.

What other news or reports have you made mistake on and try to cover up?

-- Iron Bowl

No comments: